2009-03-29

Lördag och söndag

Igår, lördag, hade vi lite partaj för conny som fyllt år. Paj, sallad, bröd, vin, öl och läsk. Rätt smaskigt var det allt. Jag åt paj till lunch idag och till middag. Nu är den faktiskt slut.
Var lite trött imorse för Conny snarka mest hela natten. Åååhhh jag blir tokig. Såå himla trött!
En trött Molly-vovve. Jobbigt att gå på 91-års kalas!
Vi firade min Tjammo idag. (Det är min farmor men hon kalas Tjammo för Ludvig sa så när han var liten) Marängtårta, kakor och bullar! Smaskigt värre...
Tjammo fick en dvd-spelare som hon kan lyssna på sina ljudböcker i och sen fick hon två filmer av oss som handlar om förr i tiden. Stockholm och Skåne/Blekinge. Hoppas personalen hjälper henne så hon kan titta och lyssna.
Dvd filmerna fick hon i en liten väska som jag sytt. Den kan hon ha hängande på rullatorn och rullstolen, med sina viktiga pinaler i!
Här är utsidan på väskan. Blå/grön siden. Ritkig läckert. Precis Tjammos färger. Men den går ju att vända och då är det rosentyg. Denna modell är mindre än de väskor jag tidigare sytt! Som en liten handväska =)
Här är två små systrar i färd med att leka frissa. Nån timma innan festen drog igång i lördags. Alice skrek till slut för hon e så tovig i håret, i bak. Ja jaa. Ska man va fin får man lida pin =)
Alice rider på hästen i grön gräset, hi hii...

3 kommentarer:

  1. sååå söta tjejer ni har! Låter som en helg med full fart. Väskan blev jättefin. Du har blivit riktigt proffs på att sy sånna!

    SvaraRadera
  2. Ja det blev himla fint med rosa, skulle vilja ha det i badrummet också men vi har också konstigt kakel, går bara me vitt eller nån grön färg typ hehe...

    SvaraRadera
  3. nu kan du hälsa på mina kläder osm jag har sytt på http://wekidz.blogspot.com/
    :-)

    SvaraRadera