2009-05-13

Sakta men säkert...

...händer det grejjer i tjejernas rum!
Idag har jag spacklat den "nya" väggen i bådas rum. imorgon ska jag slipa och förhoppningsvis måla vitt! Härligt!
Här är en bild av Alice vägg. Den är inte speciellt bra spacklad, men jag orkar inte
just nu. Får sätta upp grejjer istället. Fuska lite.
Men det blev rätt coolt med den rosa färgen mot vita hyllor!
Här ser man Ellas lila vägg. Blir oxå coolt med de vita hyllorna till.
Fast det ser bättre ut i verkligheten. Bilderna på hyllan ska upp på den nya väggen sen,
men de får stå där sålänge...
Sen var jag tvungen att sy en sak. Alla har ju såna i sina barns rum, och jag ville oxå det. men dom e rätt dyra att köpa färdiga så jag tog vad jag hade och knåpade till den här. Alice ska oxå få en men i andra färger. De ska hänga på deras "nya" väggar sen, men får hänga här sålänge.... Rätt fint. Fast vimpeln i mitten är lila. Även om den ser blå ut här... =)

4 kommentarer:

  1. Sakta men säkert?! Jag tycker det har gått fort ja, men att spackla, måla, sytt vimpel osv :) Det blir såååååå fint!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. med* ska det ju stå.. inte men.. :)

    SvaraRadera
  3. Hej, Johanna!

    Ja, det blev ju jävligt snyggt. Och det vita hyllorna är ju verkligen en snygg kontrast. Vad säger Ella då? Hon är väl jättenöjd förstås. Vad fint du gjort.

    Jag ska också sy sådana flaggor till Dantes rum. Har tänkt länge på det men just nu finns ingen tid.
    Här hemma är det ingen ordning alls för det står möbler överallt så vi knappt kommer fram...hihi.

    Ha det gött


    Kram Inka

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Oj vad du har legat i, blev superfint i tjejernas rum, härliga färger och jättefin vimpel har du sytt med :-)
    Vi har ett helt stort rum där och det är Alfred 6 år som bor där, behövligt med ytan, så som han sprider sina leksaker!

    Så härligt att dona, men helt underbart skööönt när det är klart tycker jag! Jobbigt när man vill göra så mkt, men det är bättre att göra en sak i taget har jag lärt mig. Det blir mer genomtänkt och det blir som jag vill ha det då ;-):-) Nu hyr vi in hantverkare, så då blir det fler projekt samtidigt. Prisa ROT-avdraget *fniss*

    Vi ska ha svart fjällpanel och vårt gula tegel får nog fortsätta vara gult :-( Du kan tro vad jag tjatat om att måla det vitt, men där gick jag bet. Ingen här har gjort det och karl vill inte sticka ut *ha ha* Du måste smygfota något hus åt mig, så jag kan övertala fösöka honom;-)

    Hoppas familjen mår bättre nu och är det någon tröst så ser vår trädgård eländig ut! Där lär vi inte vinna något pris för prunkande trädgård, någonsin *fniss*

    Kramar Sofie

    SvaraRadera