2011-07-12

Kisse bebis.

Att välja ett djur är svårt. Svårt på Det viset att jag vill se djurets blick. Ögonen. Egentligen själva uttrycket i ansiktet. Färg, form, ras spelar inte jättestor roll.

Det är såhär jag valt de djur vi haft. Tom den senaste hamstern, Sally, hade rätt blick. Kalla mig knäpp, men jag vill känna det där lilla hugget i hjärtat av kärlek, när man tittar på den lille.

Nu har ju Kissebebisarna kommit som jag väntat på i flera veckor. Igår fick jag se bilder på dom. 4 stycken små. Som inte öppnat ögonen. Då kan jag ju inte se blicken men jag kan fortfarande se uttrycket :) Och den grå lilla krabaten har det rätta. Han ser ut att tillhöra mig. Oss :) Nu ska familjen välja vilka som ska få köpa en katt och vem som ska få vilken. Det är ju fantastiskt. Att dom verkligen tänker så och bryr sig. Då kommer katterna förhoppningsvis till bra hem :) ,

Alltså vet jag inte än om jag får köpa nån. Känns lite konstigt för jag har dagligen i flera veckor, tittat på kattmammans blogg, för att se vad som händer, när bebisarna ska komma ut :) Har varit jätteroligt. När jag i förrgår tittade i bloggen och såg att de första 3 bebisarna kommit ut så blev jag helt varm i kroppen.

Ja jaa. Nu får man vänta och se. Dom ska ju bli 12 veckor nu. Blir perfekt. Då borde ingen köpa för att ha som sommarkatt :) För det är det värsta som finns. Såna idioter :( Om 12 veckor är våra semestrar över oxå osv... Så. Nu får vi se... Har inte sagt nåt t barnen än bara...

Nu ska jag göra frukost. Sen väcka de små. Alice ska t dagis. Kanske blir lite bad idag. Har ont i hals och tand, hör nog ihop, men försöker som vanligt bita ihop och vara den mamma jag Ska vara... Hoppas jag får tid för operation av tanden snart bara för nu vill jag ha bort den...

Ha en bra dag alla :)
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar