2012-01-24

Mjölkfritt bröd

Bjöd min söta fd grannflicka på fika idag. Mjölkfritt pga bebisens mage. Bakade bröd. Frallor på mjölkfritt smör. Blev faktiskt riktigt goda. Sen gjorde jag kladdkaka på samma smör, och den blev ju oxå väldigt seg och god. Till kakan hade vi fruktsallad. Smask...


Fick gosa bebis Oliwer oxå. Plutt. Han somnade i min famn. Mysigt....


Jenny och jag pratade skit. Som vanligt. Vissa människor kan man prata med om vissa saker, som man inte kan prata om med någon annan. Skönt att ha någon som förstår...


På fm hade vi inskolning med Alice igen. Går himla bra. Hon är fascinerad och det gör mig lycklig i mitt mamma <3


Moa min Moa skrev i sin blogg, en väldigt söt liten kärlekshistoria om henne och hennes lilla lamm = hennes man :) Tänkte berätta hur jag träffade min...


Vinterland 1997. Va på krogen med en av min dåvarande killes, kompisars flickvän, Ulrika. Vi festade rätt hårt och hade hur kul som helst. Under kvällen där så träffade vi hennes killes äldre bror. Conny. Jävla fult namn tänkte jag... Långt hår hade han. Iaf till axlarna. Vi hängde lite så på kvällen där och när krogen stängde gick vi och åt kebab. Usch vad han var slabbig den där Conny. Mat i hela ansiktet, och på jackan osv. Blää... Men ändå. Det var något... Snällt och mjukt.


Iaf. Mer blev det inte såklart, för jag var ju upptagen. Han följde oss hem till Ulrika sen åkte jag taxi hem.


Några ggr efter det såg jag den där Conny och hans son, Kevin, stan, på Jokern (leksaksaffär) osv... Vi hälsade typ.


Han frågade tydligen angående mig några ggr men när han fick höra att jag var gravid igen, hade Ludvig då, så gav han upp mig... Sen. Några år senare. Träffas vi igen. På Träffen. Tror det var Rydell o Qvick. Stavar dom så :o Den där Conny va dyngrak iaf. Helt. Men han fick rädda mig från en galen kille som bara skulle ha. Vid den här tiden var det redan slut mellan mig och stora barnens pappa och jag hade precis lämnat ett "distans" förhållande bakom mig och var halvsugen på något nytt. Blev iaf inget denna gång utan ett bra tag senare. I hamnen. På hamnmagasinet, en sommarkväll. Då va han där. Igen... Den här kvällen slutade hemma hos hans bror. Vi hällde i oss sprit och hånglade som galningar. Men han skulle jobba så...


Några dagar senare ringer min hemtelefon. Den där rösten. Tycker fortfarande om att höra hans röst i telefon. Den är så mjuk, varm och lugn... Vi träffades och sen var vi ihop :)


I ett halvår drygt. Sen stod jag inte ut längre med vissa saker i hans liv. Jag gjorde slut. Han deppade ihop. Gick ner i vikt. Jag festade som faan. Men en kall vinterdag var jag och min chef och tog in ett hus till försäljning. I Sjösa. Jag blev tokkär i det huset. Vem skulle jag bo där med. Jo Conny såklart. "Skicka ett sms till honom", sa min chef. Jag gjorde det sen kom han till mig. Det blev inte det huset för det var för lågt i tak... Men idag. Snart 10 år senare, har vi bott i lght, radhus, villa, våning och nu lght igen. Vi har fått två kärleksbarn, och har fem tillsammans med bonusbarn osv.... Vi har det inte perfekt men någonstans ändå väldigt, väldigt bra. Man lever bara en gång. Vad vi vet... Vi lever här och nu. Försöker göra det bästa av det. Just nu är det mycket med ungar, skola och allt sånt, men det blir säkert bättre... Om ytterligare 10 år har vi bara två barn kvar hemma. Och då är dom inga barn. Vi kanske har hunnit få något eller några barnbarn. Den där taxen vi båda vill ha, kanske bor hos oss. Lennart ska han heta.... Jag skulle vilja ha ett litet, lagom hus då. Med en gäststuga och en gigantisk inglasad altan...


Hoppas vi alltid får vara friska så vi orkar länge.... Det önskar jag mest (och att vinna 500 000 kr.)


Godnatt <3


Published with Blogger-droid v2.0.4

10 kommentarer:

  1. Underbart med kärlek, jag önskar du får både verandan o pengarna men kärlek kan man inte köpa för pengar så den är värd mer, mer, mer!! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Tack, vem du nu är ;)

      Radera
    2. det är ju jaaaaag!! moamoamoa

      Radera
    3. Hi hii. Förstod nästan det... Men det står inte.

      Radera
  2. Hej igen!

    Tack för dina fina ord inne hos.
    Roligt att du kikade in hos mig efter mitt besök!

    Ha en fin dag! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åååh vad underbart skrivet, jag ryser i hela kroppen när jag läser detta !!! Åh ! Kram / Sandra

    SvaraRadera
  4. Hihi, tänk om du hade vetat allt det när han stod där och spillde på sig vid kiosken den där första kvällen :-)
    Ack kärleken, vad härligt att få läsa.
    Kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Fin historia med lyckligt slut <3

    SvaraRadera