2009-02-18

Just det...

... jag skulle ju visa Inka mina loppis fynd från i lördags.
Jag vill varna känsliga läsare för det är ABSOLUT inga märkvärdiga saker
och fruktansvärt FULA BILDER ;)
En liten trähylla för 10:-, som jag fick limma ihop innan jag målade den. "Silverbricka" 15:-, 2 små tennfat 2:-/st och en tennvas, typ, 10:-. Usch alltså. Det är ju såå himla dyrt på vår ÖH loppis.... Funderar på att måla brickan vit faktiskt, men jag vet inte än... Det är snyggare när andra gör det. Hmm.
Såhär blev hyllan i alla fall. Så söt så.
Sen har vi skåpet-bokhyllan. Den har ett hyllplan men det syns inte här. Skåpet var såå mörkt så det fastnade knappt på bild =) Också mycket dyrt. Självklart blev det vitt. 125 svenska kronor. Helt okej för mig... Men jag tror jag ska ha ett tyg framför. Tycker böcker är fult och jag orkar INTE slå in alla i vitt omslagspapper. Eller? Det kanske skulle bli riktigt, riktigt snyggt ;) Här har jag i alla fall ställt alla min inspirationsböcker och min fula, gulnade symaskin. Tänkte att jag måste sy ett fint överdrag till den... ... men så hittade jag ett fint gammalt örngott med spets som jag köpt på loppis för en 5:a. Det får duga... Riktigt sött! Nu ska jag bara hitta ett gammalt spets lakan som jag kan sy skynket av... Jag blandar friskt här hemma. Loppis, både möbler och tyger, IKEA, tygaffärn i stan osv... Jag tycker att det känns lite levande på nåt vis. Nu vill jag snart at tag i kökssoffan. Ska slipa den lite lätt och måla den vit och sen har jag köpt ett supersnyggt, kolsvart tyg till dynan. Kuddar har jag redan. Läängtar.... Hmmm... Ska hämta de små om en timma. Hmm.. Har inte ätit än. Jo en liten banan. Hmm.. Kökssoffan liksom står där och väntar på mig... Ta mej 17. Äta kan jag göra sen.... Nu kör jag! KÖKSSOFFAN!!!! Here I come....

4 kommentarer:

  1. Hihi Ellas teckning såg ju precis ut som Egon :) Runt huvud och runda ögon, sööööt!
    Vilka fina fynd du gjort på ÖH då, har inte hittat nåt där på länge.. Är så satnas mycket folk där nuförtiden, typiskt att alla fått nys om vilket billigt och bra ställe det är..

    SvaraRadera
  2. Hej, Johanna!

    Hoppas att det går att få iväg denna kommentar nu då. Ja, tänk att en hylla som inte ser så mycket ut för världen kan bli så snygg...med en annan färg. Men man köper ju saker för att de har potential. Förresten vad snyggt den passar med spegeln. Otroligt snyggt och sjukt fint med ljusen på också...men var hänger det där? I hallen, eller? Jättefint verkligen. Och tennsakerna är ju riktiga fynd, tenn är på stor ingång i vår egna lilla bondromantiska värld, hihihi. Det kan bli svårt att få tag på med tiden.

    Och hallhyllan/skänken blev ju så snygg nu. Det lyser inte genom någon färg längre va?
    Skynda dig att måla kökssoffan...jag är nyfiiiiiken, hahaha.

    Men vad kostar friggeboden utan körning och lastning? Hur många kvadrat är den på? Jag vill också ha en. Ni kanske måste ha den där lekstugan är...och då måste ni sälja lekstugan...till...eh, mig, hahaha.

    Vi var i allafall på Rosvalla idag och det var jättemysigt. Vi käkade korv, drack festis, tittade på trollkarlen. Han var duktig och barnene skrattade gott. Sen fick Dante sitta i polisbilens förarsäte och ratta lite. Sen ritade vi och kollade in på Bowlinghallen. Ja, bowling fascinerade honom mycket. Vi lovade att han skulle få prova på.

    Nu kopierar jag allt jag skrivit ifall det inte funkar.
    Ja, idag kommer ju Kevin till er så ha det så bra allihopa. Då blir det väl myspys, kan jag tänka mig.

    Vi hörs


    Kram Inka

    SvaraRadera
  3. Skit också, allt försvann som jag skrev till dig, eller kom det fram ändå? Tror inte det..
    Vad skrev jag nu då.. Hmm.. Att pappa kollar mest på naturen när han kör bil så nej han såg nog inte er *fniss*
    Nej mamma hinner man ju knappt sakna iförsej, man har ju fullt upp med barn, målning osv hihi..
    Vad skrev jag sen då.. Minnet är kort, eller knappt existerande.... :)

    SvaraRadera
  4. Hur har det gått med skåpet i hallen förresten? Gick det att måla över det oranga tillslut?

    SvaraRadera