2009-02-27

Tonåringar

Vad jobbigt de e. Fattar dom inte att man sätter regler för att man bryr sig och inte för att man ska vara taskig. Man blir lätt utnyttjad av de där bruna hundögonen, men det är slut med det nu. Efter den här kvällen är det kört för min son, vad det gäller sova över hos kompisar i stan. Jag hämtar hellre. Han skulle va hemma hos sin kompis vid 20-tiden ung och nu, kl 23.04, är han mitt på torget! Skitunge! Hade jag kunnat så hade jag åkt in nu på stört och hämtat hem honom. Fast såklart, just ikväll, så är det omöjligt. Men nu är det slut på hans smöreri! Det är jag och ingen annan som bestämmer. Jag kan ju inte somna förrän jag vet att han är där han ska vara. Blir skitnervös över vad som kan hända. Det är ju inte som när man själv var 14. Det var inte lika "farligt" då. Nu är ju tom ett snöbollskrig ett krig. Med vapen. Mellan skolor här. Barn som "bråkar" och hetsar upp varandra till ett krig som ska vara en lek.. Märks det att mamma J är förbannad??! Jag är det oxå... Och besviken över att känna sig utnyttjad av en av dom man älskar mest i hela världen! För man känner sig utnyttjad och idiot förklarad på nåt vis. Ja jaa. Nu skulle dom iaf gå hem till kompisen. Det är en promenad som tar ca 40 minuter eftersom dom har missat sista bussen. Det kanske tar längre föresten. Hmm.. Det var några år sen jag gick den promenaden... Ganska exakt 20 år sen. Huuaaa mig vad gammal man e.... Nej. Nu måste jag snart ringa och kolla hur långt dom har kommit. Kan inte sova förrän jag vet att han kommit dit han ska ju. Blää och godnatt mina vänner =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar