2009-03-20

Stan och lek

På förmiddagen åkte vi till stan för att köpa dop-present till imorrn. TheRasmus ska döpas, hi hii. Undra vad han ska heta mer än Rasmus? Har jag nog inte hört eller så har virr-pannan jag glömt det... Dop-klänningen lämnade jag igår, så den e på plats =) I alla fall så gick Ella och jag på stan en kortis och gjorde det vi skulle. Innan hade vi ätit på MAX så tjejerna somna gott i bilen, och Conny åkte till jobbet =( Hemma, så plockade jag lite, sen kom PoWoE upp och lekte. Gissa om Wille och Ella leker!!! Uj uj uj. Så som barn SKA leka. Jättekul. Sen bor vi grannar och de kommer troligtvis i samma klass sen... De e kul! Sajberpillan (mamma där) och jag har massor gemensamt oxå. Känns det som i alla fall =) Hoppas "gubarna" kan trivas ihop sen oxå.... Men det tror jag. Vi provade lite kläder på tjejerna, som Sajberpillan sytt. Ha haa. Dom ville inte klä av sig sen, så måste jag nog köpa nåt av de. I alla fall "Pippi-klänningen" till EllaBella. Men mössor vill jag beställa. En rosa till Ella och en lila till Alice. Med UGGLOR på!!! Det fixar du till lite snabbt ikväll va... Pillan! Hi hii... Nej då. Men jag vill ha! Igår ringde Inka och pratade läänge. Såå skönt att få spy av sig lite för efteråt kändes det sååå mycket lättare. Sen idag, när sajberpillan var här och kollade in mitt röriga hem, vi snackade lite, hon tyckte lite, tipsade lite osv... Det kändes oxå så skönt! Man blir fruktansvärt hemmablind. Nästa gång får du komma och sparka mig i rumpan så det blir fart på mig oxå. Hi hii... Fast de e ju inte farten det är fel på. Det är ju tiden! När vi satt och fikade så ringde Souzo. Vi pratade bara lite snabbt, men hon skickar nåt genom telefonledningen som gör att man får lite självförtroende tillbaka. Så det har varit skönt och allt känns lite bättre. Om jag bara kan få lite egen-tid oxå så kommer det nog att lösa sig... Det ÄR jobbigt att ha 4 barn, ett stort hus och en massa strul runt omkring. Men men.... Nu ska jag inte tänka högt ;) Imorgon är det som sagt dop. Alltid kul att träffa alla "släktingar". Ella är spänd på kusin Philips nya rum. Åååhhh, hur ser det ut tro, mamma? Hon e för söt... Bryr sig verkligen =) Nehepp. Nu är tjerna riktigt trötta så vi ska sätta oss i soffan och kolla på Bolibompa! Nu ska jag hålla tummen att de somnar tidigt ikväll så jag bara kan få vara.... Behöver VERKLIGEN det. Alice nya grej är att ta ett ordentligt tag i Ellas hår, och sen dra. Ella skriker och Alice släpper INTE förrän jag blir arg och tar bort handen. Hmm.. Stackars EllaBella... Ja jaa. Inga bilder blev det... Kommer senare ikväll. Hugs to everyone out there... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar