2009-03-24

Sy-hörna = Min egen!

I söndags började jag röja på övervåningen. Vi möblerade om lite. Jag vill ha en hörna som är MIN! Där jag kan sy, sitta vid datorn och massa annat som bara jag vill göra. Nu sitter jag vi matsalsbordet nere, och så fort vi ska ha folk hemma, så måste jag städa undan mina pryttlar. Placerar saker hit och dit, och till slut har jag NOLL KOLL på var jag har allt! Men. Nu är det på G. En egen hörna alltså. Har 2 träbockar och en bit köksbänk som jag lade på. Satte upp en lång hylla över där jag ställer trådar etc. Bordet blev bra, men det är bara tills vidare. Måste ha nåt annat och ett längre. Hmmm. När min "gube" sa i söndags, att vi kanske skulle åka till Jula på måndagen, så tänkte jag: aaahh de e ju inte långt till IKEA då. Kaaan vi inte åka dit, snäääälla. Jo kan vi väl, sa han. HA! Gissa om jag började lusläsa IKEA katalogen, och deras hemsida. NU visste jag precis hur jag skulle ha det. Så. Igår. Packade vi in 3 tjejer, Lojsan va hemma från skolan, och sen drog vi söderut! Nice... Vi kom hem med ganska mycket grejjer. 2 bord som jag ville ha, prylar, tyger ja ni vet! Massa, massa bra att ha grejjer! Ingen va lyckligare än jag. Vi tog en tur in på Jula oxå, där blev det lite inhandlat. Bla en 40-års present till Svågern. Just det. Vi ska dit ikväll på kalas. Eller på eftermiddagen nån gång =) Vi var oxå in på Bauhaus en sväng för att kolla Friggebodar och vi hittade precis den vi vill ha! Exakt som jag hade tänkt från början. Den vi hittade först hade jag tänkt "bygga om" lite, men nu behöver vi inte det!!!! Nu återstår att prata med grannen om vi får lägga stugan nära deras tomt... Hmm. Vi har bott ett år snart och ALDRIG träffat dom... Lääääskigtttt!!! hi hii... Nu skulle jag ju ha visat lite bilder, men som vanligt blir jag lite ivrig att skriva och glömmer det där med bilder. Ja jaa. Får göra det i ett nytt inlägg =) Ciao for now... Nu ska jag skruva bord. Kramisar.

1 kommentar:

  1. Mäh, vad fräckt att bara skriva en massa så där och sen inte lägga in några bilder!!! ;-)

    SvaraRadera