2011-02-08

Äntligen !!!

Ska jag till sthlm och hälsa på lilla Nettan. Hur många år har vi inte pratat om det :)

Den 14 april är det 5 år sen hennes bror dog i en bilolycka. Percy. Min fd pojkvän. Min Percy <3 Vi fortsatte vara nära vänner efter att det tog slut mellan oss. Sen träffade jag Conny och det var lite känsligt förstås att ha en vän som va man och dessutom en ett x.

Så Peppes och min kontakt avtog. Sakta. Men vi hördes alltid av. Några ggr per år. Speciellt runt påsk. När jag visste att han åkte norrut för att jaga. Han va jägare :) Jag ville säga glad påsk och att han skulle köra försiktigt hem osv. Den här påsken 2006 hann jag inte me. Hann inte ringa utan jag tänkte att jag skickar ett sms på långfredagen sen hörs vi på telefon. Jo men visst. På kvällen satt jag och kollade texttv nyheterna. Det gjorde jag ofta för Jag hann inte på dagarna med Ella Bella liten Plutt.

Sitter där och läser på tvn. Stor olycka utanför Dalarna nånstans. Jag blir helt kall. Vet precis vad som hänt. Hur i helvete jag nu kunde veta det. Men jag bara visste.

Orkar inte skriva allt nu. Blir såå lefb.

NUen när jag minns tillbaka. Vi kommer att gråta mycket i helgen ändå, jag och Peppes lilla syster. Ska köpa nåt fint att lägga på hans grav, för det är bla därför jag åker upp. För att hälsa på honom...

Summan av denna tragiska, olyckliga, onödiga, jävliga, hemska, förbannad jävla skit olycka och sorg, är att jag och hans syster har hittat varandra. Jag bestämde mig idag. Hörde av mig till Nettan och ville jättegärna att jag ska komma :)

Vi ska lära känna varandra oxå. Vi har träffats en gång och det var på begravningen, utanför kyrkan. En kram, massa tårar och sen inget mer. Fast jo. Vi håller ju kontakt på sms, mail och fb.

1 kommentar:

  1. Har det redan gått snart 5 år, känns som nyss...
    Blir jätte bra för dig att åka dit i helgen, det behöver du :) Låt inget stoppa dig! Puss o kram <3
    /Yngsta lillasyster

    SvaraRadera