2011-02-13

Helgen

Jaa. Efter bussresa, tåg inställt, till Stockholm, kom jag då äntligen fram till Nettan.

Det kändes som om vi känt varandra jämt. Otroligt. Hon är hur söt och gullig som helst. Vi pratade och pratade och pratade. Vi fikade, pratade och pratade och grät. Massor...

Vi åkte till Peppe. Borstade bort lite snö från honom. Tände ljus och jag lade dit ett hjärta i sten som det stod kram på. Fruktansvärt jobbigt att se graven och för en stund blev jag Såå arg på Peppe. Varför ligger du där... Dumma dig :'(

Men vilken otroligt vacker plats han vilar på. I en skogsbacke med sol hela dagen och utsikt över vatten. Otroligt fint.

När vi kom hem gick vi en snabb promenad för att vi visste vi skulle bli sittande sen. Hon bor så fint. Fin lght, fint område med skog runt om. Nettan lagade sån god middag. Hade kunnat äta hur mkt som helst men jag var fortfarande spänd. Återigen massa prata, tårar, foton, minnen osv... Skönt men oxå jävligt jobbigt. Jag hade många frågor som stackars Nettan svarade på så gott hon kunde. Lilla gumman.... Det va ju hennes storebror!

I vilket fall som helst så kändes det som om jag och Nettan var väldigt lika. Inte nog m att vi har 2 små tjejor i exakt samma ålder, exakt samma humör, ser nästan likadana ut osv. Helt Sjukt läskigt men fantastiskt roligt.

Nettan berättade en sak för mig som jag oxå måste testa. Återkommer om det när det är gjort.

Nu orkar jag inte skriva mer.... puss alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar