2011-03-03

The mess...

Nädå. Det ska ju vara rörigt när man flyttar, men det är jobbigt. Fick en del gjort igår, så lite nöjd är jag :)

Det är ju såå mycket tystare här än i The våning. Men dock är det ett bankande jag inte kan sätta fingret på... Lite jobbigt att lyssna på. Tror tanten ovanpå har en vävstol. Det liksom dunkar till typ 2-3 ggr. Låter precis som om nån väver... Måste kolla upp det. Får man verkligen ha en vävstol i en lght så :/

Idag ska jag jobba dag 3 :) Såå kul !! Träffa de gulliga barnen igen, och den övriga personalen förstås, men det är för barnens skull jag är där :)

Har alltid velat jobba på dagis. Faktiskt. Även fast jag själv har många barn. Det har ju inte med saken att göra egentligen. I 15 år, ung, har jag haft barn på olika dagis och skolor/fritids. Är ju en väldigt kräsen mamma oxå som säger ifrån om nåt inte är bra. Tycker jag lärt mig massor om hur det ska vara och inte vara. Framförallt ska det INTE vara en förvaringsplats. Det ska vara värme, kramar, välkommen med ett leende osv. Regler, fasta rutiner, men ändå öppet för nytt och annat. Om barn på ett dagis är glada barn så är det ett tecken på att allt är bra :)

Mina tjejor älskar sitt dagis och även om jag inte gillar vissa saker så är jag tyst om det. Är mina tjejor glada är jag glad :)

På mitt dagis, där jag jobbar, är också alla barn glada. Det är en skön, familjär stämning som gör alla glada och coola.... Härligt. Jag är så glad att jag ska dit idag igen :)

Idag jobbar C em, så jag e själv hemma här, med barnen, till 22.30 ung. Första gången själv... Hinner kanske med lite upp packning idag med... Lite varje dag, så ska det nog snart vara beboeligt :)

Har nyss duschat, så nu måste jag fixa mitt hår, klä på mig och fixa frukost. Sen iväg med tjejor till dagis, sen jobba :):)
Ha en bra dag <3
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

  1. Hej, Johanna!

    Vad roligt att du trivs. Då jobbar du med Carina Pedersen? Hon är ju skittrevlig verkligen. Vad roligt. Har du vikariat där och hur länge tror du att du får stanna?

    Var hos din mamma idag och köpte örhängen till min systerdotter för hon har fyllt år, så får Kevin ta med sig presenten. Usch vad jobbigt att Kevin åker från mamma i sex veckor. Men det går nog och det blir kul för honom.

    Vad härligt att ni börjar komma i ordning nu. Säg till när ni är redo att ta emot besök.


    Kram Inka

    SvaraRadera