2011-08-06

Jag erkänner. Jag ÄR beroende...

... av Chevré ost :) En tjock skiva, på en liten tunn baguette, ringlande honung, en valnöt och skjuts in i ugnen :) På bilden visar jag läckerbitarna innan dom varit i ungen... Mmmm... Sååå gott :)

Conny har semester. Vi har bott på Jogersö. Sååå himla skönt har vi haft. Badat och solat hela dagarna. Bruna som lättgräddade pepparkakor är vi :) Speciellt små tjejorna. Och deras hår har ljusnat massor... Mitt med men det är en annan historia :/ :)

Ludvig och Lojsan har varit med sin pappa i Göteborg må-fredag. Det har faktiskt varit lite skönt utan dom, om man nu får säga så. Det har varit lite semester för mig, samtidigt som dom två har fått umgås, vilket dom behövde :) Lojsan har sina små humör utbrott, men jag förstår både henne OCH dom :P Två trötta, men glada barn kom iaf hem igår och på nåt vis slappnade jag ändå av ;)

Ludvig, min stora första unge. Han är stor. Lång och bred. Snygg.16,5 år. Herregud vad tiden gått fort!

Lojsan. Min mörka vackra. Har oxå blivit stor. På många sätt.12,5 år. Kan man inte stoppa tiden en stund och ha det såhär lite längre... Tur hon "bara" börjar 6:an :P

Mina små blonda saker, växer och frodas dom med :) Ella är Lång som en 8-9 åring. Trodde hon skulle stanna i växten ett tag men salta havsbad och sol hjälpte inte med det :P Långt hår ner på ryggen har hon. Raka, bruna ben som går långt över markytan. Tur hon inte vet själv hur jäkla vacker hon är med sina knall gröna ögon till det övriga :)

Bus, fis Alice. Jaa hon växer oxå. På längden men inte på vikten. Smal som en sticka. Hennes hår blir oxå längre. Hänger långt nedanför axlarna men eftersom det är så lockigt, syns det bara när det är blött. Hennes stora korkskruvar är precis som mina när jag var liten. Fast hon har fått behålla sina längre. Mina är tillbaka nu. Tur det finns platttång ;)

Vi bor här i vår stora lght och försöker få ordning och så mycket klart det går. Riktigt färdigt blir det väl aldrig. Måste sälja bort lite möbler för nu är det fullt. In med lite moderna Ikea möbler, för förvaringens skull. Ett måste... Så långt dit bara...

I helgen är det Nyköpings festdagar. Det var tydligen hur mycket folk som helst ute igår, inatt. Roligt tycker jag. Conny va ute med kompisar. Dom hade haft kul, men jag ska fråga mer vid frukosten. På em idag ska vi kolla små tjejernas "idol". En av dom iaf. Sean Banan. Sen blir det väl lite karusellåkning och kanske en öl i tältet. Jag tänkte jag skulle gå ut ikväll. Min tur nu, men ingen av mina vänner är hemma. Dom har flytt stan :( Typiskt... Men jag får väl cykla ner själv. Alltid träffar man nån. Fast inte cykla. Måste ju ta taxi hem. Hmm... Får gå :) Blir väl som vanligt att jag inte kommer iväg eller att det börjar regna :/

Ludvig och Emma ska ut med lite kompisar iaf så jag hoppas på icke regn :) Nu ska jag väl ta mig upp ur sängen. Lite kaffe kanske...

Godmorgon :)
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Hej gumman.

    Vad kul att se en så fin och rolig uppdatering! För en som känner dig men inte dina barn. :S

    A ja, så kan det vara. Hoppas du har fått ditt skojsiga ikväll iaf. Och att vi ses snaaaart!!
    Blev det inget i sommar eller?? :(

    Kram på dig!

    /Fellan

    SvaraRadera