2011-08-08

Karusell och Karneval

Hela helgen lång. Festdagar i Nyköping :) Alldeles lagom med knallar. Alldeles lagom kort Karnevalståg. Eller Okej. Lite längre kunde det ha varit...

Massor med folk ute. Hela nätterna. Fantastiskt kul. Fast jag är glad på ett sätt att vi inte bor kvar mitt på stan ;)

Conny va ute på fredagen med en kompis. På lördagen var det min tur. Ingen av mina vänner skulle ut så jag tog en sväng själv. Man träffar ju alltid nån ;) På torget vid ölen hittade jag svåger med vän och såklart, Madde och Stefan :) Efter en stund dök fler folk upp och det blev PARTY !! Kanske drack för många öl. Alldeles för fort, men men... Mådde skit igår söndag, Men idag mår jag bra igen. Så kan det gå...

När jag gick hem så gick jag bakom ett par med hund. Tänkte att då har.jag typ sällskap en bit ;) Helt plötsligt, från ingenstans kommer en ap full tjej på cykel, och ramlar precis vid dom med hunden. Hon börjar blöda, blir väl chockad och skriker och gapar om att dom måste hålla hunden kopplad. Den va kopplad. Hunden var inte ens ivägen för cykeln. I alla fall så blev det bråk och skrik. Efter en stund cyklade hon äntligen iväg. Vingligt. Jag tar sällskap med paret. Tjejen med hunden gråter och är chockad hon oxå.

När vi kommit en bit, ser vi cykel tjejen komma tillbaka. Hon är helt galen. Ser hemsk ut i ansiktet med svullet och blod. Hon börjar skrika igen och är riktigt hotfull. Till slut kommer polisen. Då drar cykeltjejen iväg som en avlöning. Vi berättar vad som hänt, och sen får vi skjuts hem :) Trevlig taxi färd :P:P

Det var min kväll på stan. Slutade ju bra som tur va. Känner mig rätt mättad på party just nu. Iaf med utgång. Blir i höst/vinter igen typ, för jag fick inte min dans ;)

Conny har semester två veckor till. Nu har vi massor vi ska hinna med. Idag skiner solen men det är INTE jättevarmt. Är nog slut med bad nu :/Trist... Är ju så härligt :) Tänk om man kunde vinna lite pengar så man kunde ta en sista minuten med hela familjen. Åh vad vi skulle behöva det. Komma bort en vecka. Men men... Det lär aldrig hända...

Den här veckan är vi kattvakt. Till min granntjejs Moses. Han e jättefin. Tjejerna tycker det är spännande att passa honom. 14 år är kissen.

Nu ska jag fixa lite frukost till den del av familjen som är hemma ;) Ludvig spelar dator hos en vän och Lojsan sov över hos en vän...

Ha en bra dag alla <3
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. haha, jag bara älskar dina inlägg!
    Lät väl sådär med cykeltjejen, och att du inte fick en dans. :(
    Men om du kommer till Noras Borg så får du en dans och uppvaktning, det vet du. Erbjudandet står kvar. :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera