2011-12-15

Byta dagis

Den här lilla Loppan trivs inte på sin förskola. Alls... Nu har det krånglat hela sommaren och hösten. Ända sen Ella slutade. Och jag kan inte bara strunta i vad Alice säger. Det är ändå två år kvar tills hon ska börja skolan.

Så. Idag. Var Alice och jag och hälsade på på Waldorf förskolan. Där passade vi ju in helt och hållet :) Kändes kanon. Men jag visade inget för Alice utan frågade lite lätt när vi gick därifrån, vad hon tyckte.

"Åh mamma. Jag trivdes tusentals gånger. Jag vill vara där varje dag. Hela dagarna :)" Så sa hon med ett klokt leende på läpparna. Lilla skruttfia.


Nu hoppas jag att detta blir bra men det tror jag. Känns så. Lite intressant oxå att dom bara äter vegetarisk mat med ekologiska varor. Blir spännande. Alice är duktig på att smaka ny mat. Får se vad hon tycker :)


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar