2012-01-18

Kökssoffa och trasmatta.

Varför ska man alltid ha en dyna i sin kökssoffa...


Såhär fint har en farbror jag städar hos. Himla gulligt tycker jag. Fin soffan oxå. Nästan exakt som min ;)


Har länge tänkt byta ut min mot en mer svängd soffa, men nä. Det är min första och den behåller jag :)


Idag var jag hos ett äldre par. Himla söta. Han såg ut som 75 max, men frun berättade att han ska fylla 90 nu. Shit...


När jag städat klart, en halvtimma för snabbt och Ludvig väntandes h bilen, så bjöds det på kaffe. Då kan man inte tacka nej. Hade ju egentligen en timma kvar. Jätte trevligt hade vi. Pratade om växtligheten utanför fönstret. Jaa... Trevligt hade vi. Dom, som alla andra jag varit hos, önskade att just jag skulle komma tillbaka. Men det här paret är min arbetskamrats så... Kan ju inte ta alla ifrån henne ;)


Imorrn börjar jag kl 8. Får vi se vad det är för en stjärna :)


Nu ska jag nog sova... Just det. Fredagens date är avbokad pga sjukdom. Trist... Dumma årstid.


Ella mår lite bättre men har feber och hemskt ont i huvudet och halsen. Stackars Alice får ingen inskolning på dagis, som hon behöver, och jag har sovit i genomsnitt 3h / natt i drygt en vecka. Inatt endast 1,5h... Men jag är lika glad för det fast kroppen skakar av trötthet. Fredag är jag ledig sen är det helg...


Nu ligger jag i sängen och lyssnar på Ellas andetag. Dom är snabba... Hoppas hon är feberfri imorrn...


Nu ska jag försöka tränga undan alla tankar och blunda och sova.


Natti <3


Published with Blogger-droid v2.0.3

1 kommentar:

  1. Hej, hoppas ni är pigga igen. Här har magsjukan slagit till...finns inget värre! Det där tipset att tvätta med yes måste jag prova! Ha en bra vecka, kram Jenny

    SvaraRadera