2014-01-01

Året 2014 då allting ska bli bra!

Jaha! Nytt åt och ett nytt liv börjar idag! På många olika sätt... Jag blir nu ensamstående. Känns väldigt bra men också läskigt. Jag måste bli vuxen och det gillar jag inte haha! 2014 är ett år då jag ska ha mycket egentid. Det är nog det som har dödat vårt förhållande att man inte fått det. Speciellt inte jag! Det här året ska jag bli hälsosammare. Sakta men säkert. Äta bra, mycket nyttigt och träna. Så småningom även sluta röka! Mitt hem ska bli precis så som jag vill ha det. Jag kan möblera och sätta saker på väggarna utan att nån slår i eller har sönder. Jag kan köpa fint, nytt porslin utan att behöva vara nervös när någon annan diskar. Jag har i snart tolv år, varit sambo med en "klantskalle". En väldigt snäll klantskalle och bra på många sätt, men vi har glidit ifrån varandra. Eller jag har glidit ifrån... Jag har ett jobb jag älskar som kräver en massa av mig. Jag pluggar för att kunna utvecklas mer i det yrket. Jag har fyra barn som kräver min uppmärksamhet, även om den äldsta har flyttat hemifrån. Min kropp och min hjärna kräver mycket av mig!! Jag behöver få vara ensam och kunna slappna av. Tänkte jag ska försöka börja skriva lite dagbok och det får bli här. Idag är det den första januari och dagen har börjat bra. Jag känner mig harmonisk och glad och ivrig att få ordning hemma. Ska ta upp mitt syande igen, även om det bra är för privat bruk, men behöver det. Bästa terapin för stressade nerver ;)

1 kommentar:

  1. Hej vännen,

    Här händer det saker hör jag.
    Tråkigt att ni ska separera, men kanske blir det toppen till slut, du verkar iaf vara vid gott mod ändå. :)

    Ska bli kul att följa dig lite här lite igen.

    Stor kram till dig!

    /Fellan (som har nytt bloggnamn)

    SvaraRadera