2014-01-02

Ensamstående = Enastående Eller?

Vi får väl se hur de blir med det... Känns lite idag! För idag flyttar han jag varit tillsammans med i snart 12 år. Ett halvgemensamt beslut, mest mitt dock. Vi har helt enkelt gått åt olika håll. Jag har. Han står kvar med sig själv... Eller det är väl klart han inte gör helt, men jag har utvecklats åt ett helt annat håll!

Känner mig elak, samtidigt som det ska bli skönt. Har inte haft mycket tid alls för mig själv, och den tid jag haft har jag stulit från familjen. Så känns det iallafall. Det kommer bli bra. För mig till en början men för honom också så småningom.

Han har fått en jättefin lägenhet samma hus som jag bott i en gång och som han själv växte upp i! Lite kul. En trea med stort kök och en enorm klädkammare där vi ska fixa en walkin closet till tjejerna. Jag säger vi ska fixa, för jag kommer hjälpa till massor för att han ska få det mysigt där. Tjejerna ska ju ändå bo där då och då. Min egen lägenhet är kaos nu under tömmandet, men den får komma lite i andra hand! Gillar inte ens den här lägenheten och ska försöka hitta det jag verkligen vill ha. Även om det kommer ta några år.

Igår packade jag lite till deras nya hem. Går rätt bra att dela upp vissa saker då man har samlat på sig en del genom åren. Men pengarna tryter och det får bli lite i taget. Man märker hur mycket som behövs när man flyttar. Ja jisses...

Tjejerna är okej med allt. Det kommer och går lite men det är ju inte så konstigt. Men sålänge vi vuxna är vuxna och vänner, så löser vi det nog.

Idag ska vi flytta sängar och dom ska sova första natten. Jag och Lojsan är själva ikväll och jag hoppas vi kan slappna av och bara mysa. Äta nåt gott och kanske kolla film. Känner mig nervös, men det är säkert helt normalt!

Är fortfarande förkyld, men funderar på att träna lite lätt ikväll. Måste komma igång igen för jag har blivit jättetjock över julen och det mår jag skit av! Men bra mat och gym ska nog göra susen!

Nu måste jag sätta lite fart här. Duscha, hårinpackning och lite hemmafix står på schemat.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar