2009-03-20

Ute i leran. Hmm...

Häromdagen var vi ute i trädgården. Tänk att det är såå underbart kul att leka med lera och vatten. De känner inte ens om det blåser ute. I solen var det rätt skönt. Om man hade stått i lä. Men det gjorde jag inte kan jag säga...
Fast tjejerna njöt i fulla drag. Denna, gigantiska sandlåda, är tydligen en gammal pool. Och vid denna tid på året, kan jag säga, att den återgått till att vara pool. En gyttje pool. Helt blääigt! Fast det är så mysigt att se hur Alice och Ella gräver sig fram i leran och det bara blir geggigare och geggigare. Jag som mamma, ser ju hur hallen kommer att se ut, sen... Huuaaa mig!
Alice gräver i den blöta, men fortfarande frusna sanden. Hon ger upp rätt snabbt när hon märker att det är hårt. Men roligt har hon.
Alice skulle prompt ha sin ryggsäck på sig. Den var proppad med allt möjligt så hon var rätt baktung. Många fall blev det, men hon kämpade på!
Här ser man att sandlådan e rätt stor. Men. Vi har bestämt att den ska bort och att det ska bli gräs här. Det är lite äckligt med en sandlåda som inte e övertäckt. Det finns många kattor här i bygden, varav vi har den ena ;) Vi ska göra en mindre sandlåda, i trä istället!
JA! Kul hade dom i alla fall. Kan berätta att hallen klarade sig rätt bra. Jag tog in dom en och en och det funkade. Så kan det gå... En vacker dag ska tvättstugan bli grovingång. Hoppas jag hinner innan tjejerna fyller 25, men sen kommer väl barnbarnen och ska gegga annars ;)

1 kommentar:

  1. Haha okej :)
    Vad jag skratta när jag läste om Alice ryggsäck! Tokunge! Hahahahhaha! Kan tänka mig att dom trivs o leka i leran, vi får komma ut nästa vecka och "gegga"!

    SvaraRadera