2009-04-14

06.10 imorse

Så här trött var Alice imorse tio över 6.
Jag var faktiskt riktigt pigg och studsade upp ur sängen. Eller, inte studsade precis för jag har djävulskt ont i kroppen, men om jag inte hade haft ont, så hade jag studsat =)
He hee. Visst e hon för söt min lilla. När jag visade fotot för henne, så log hon så sött och suckade. Jahaa du... sa du. Sööt ;)
Hon tycker själv att hon e söt. Med all rätt.
Hi hii.... Mitt lilla troll!
Jag såg på TV4 imorse och hon Louise Hallin var där. Hon sa något bra. Något som har med speciellt mamma-barn att göra. Ang sova egen säng, sluta amma osv.
Det är barnet själv som ska "frigöra" sig från mamman,
inte mamman som ska "frigöra" sig från barnet.
Hon förklarade att man som förälder känner sitt barn bäst. De ska ta steget själv att separera från oss. Man ska vara lyhörd för vad barnet vill annars kan det bli såå fel. Speciellt i framtiden!
Vad jag menar är, att sluta lyssna på alla som nästan hånflinar för att du inte har slutat amma. Hånflinar för att man inte vill lämna bort sitt barn eller lämna det en vecka, för att man själv ska åka på semester. Hånflinar för att man är såå otroligt bunden till sitt barn, och kanske vill vara det ända upp till 3-4-års ålder! Lyssna till dig själv och vad du, som mamma eller pappa känner,
och SKIT I VAD ANDRA TYCKER!
Barn är små, känsliga levande varelser som behöver trygghet och kärlek. Annars blir dom odrägliga och bara slåss, skriker och tar sönder andras leksaker. Jag pekar inte ut någon vill bara förklara hur jag är och känner. Och säkert flera med mig. Det finns ingen "mall" hur man ska göra med barn. Gör som du känner själv. ALLA är olika!
Nu ska jag sy lite.
Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar