2009-04-13

Hjälp!

Tyget jag syr en jacka av till Alice!
(Som vanligt kom jag på efter att jag skrivit texten, att jag skulle hitta en bild,
och då kommer den ju högst upp. Ja jaa.)
Vi har bestämt att vi ska dela Alice rum till två så Ella får det andra. Måste alltså göra en vägg och ett till dörrhål med dörr! Klarar vi det? Hmm. Om jag å Conny slår våra kloka huvuden ihop så ska det nog gå bra. Krisar det så ringer jag pappa, he... hee... Det ska bli spännande att göra två små rum. Alice får ha rött och vitt och grönt i sitt rum som det är nu och Ella vill ha lila! Det blir då vitt och lila och grönt! Kan bli riktigt snyggt, eller vad säger du syster Sarah. Brås hon på dig där tro. Med det lila menar jag... ;) Sen får Lojsan tillbaka sitt "gamla" rum, som Ella haft ett tag nu. Hon vill ha lite mer coolt kan jag tänka. Min "Madicken-dröm" får jag väl ha i ett annat liv, typ... Ja jaa.
LUDVIG ÄR HEMMA IGEN! Har ju längtat ordentligt. Mer än han förstår. Fast han har haft så kul, så det unnar jag ju honom verkligen =) De var ju tre tuffa grabbar som gjorde Malmoe på sitt sätt. Men nu e han iaf hemma, safe.
Håller på att syr en jacka till Alice, mitt emellan middagar, tvätt, tjuriga ungar, lekande ungar, blöjbyten, disk osv osv. Det tar sin lilla tid, men detn blir hemskt söt! Tror jag... Nästa projekt är att sy en jacka till Lojsan. Hon har berättat precis hur den ska se ut, så nu e de bara att leta mönster!
Nehepp. Nu ska jag nog stänga av för idag...
Natti natti....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar