2011-03-09

Bamse

Där va jag idag. På den avdelningen. Härliga ungar. Fantastiskt duktiga på att klara sig själva. Med det mesta. Curling morsa som jag e, Har jag lite svårt för att inte hjälpa till, men jag får lägga band på mig.

Eller egentligen. Vadå curling morsa. De e jag ju på vissa saker men mina barn har alltid varit rätt duktiga på att göra själva. Åtminstone först försöka själv.

Montessori pedagogiken är ju så. Barnen ska leka och klara sig själva in i det längsta. Vi är bara där och observerar och löser konflikter. Kort fattat...

Jag är fascinerad av många saker. Tex en pojke. S kallar vi honom. Lill gammal till tusen, pratar dåligt, men smart som sjutton. Han lägger ett pussel på en matta på golvet. Pusslet är på 500 bitar. Pojken blir 6 i år. Det ÄR imponerande i sig, men han har lagt en lapp på sitt pusse att Det ska få ligga kvar där tills han byggt klart. Och pusslet ligger där. På mattan, på golvet, utan att nåt annat barn förstör. DET imponerar på mig.

Barnen har påbörjade pärlplattor som står på och i en liten hylla på golvet. Det får oxå stå där. Ifred. Häftigt :)

En annan liten pojke, O, brukar kunna vara lite "svår" mot nya. Jag skulle vara på min vakt. Ha haa. Mot vad? Han åt maten. Mycket och fint. Han lekte snällt och när det var dags att städa så städade han nästan ett helt rum själv. Det stökigaste. Och Han hade inte ens stökat till där. Den här pojken har blöja, då kan ni tänka er hur liten han är....

Det ÄR ett spännande och givande jobb. Många rutiner som jag ska lära mig, men det kommer.

Nu sover Alice. Ingen feber men enormt dålig i magen. Ont i magen som 17. Undrar vad det är för det är många som haft det nu...

Själv känner jag att nåt är på gång. Speciellt i halsen :(

Nä. Nu ska Jag snart göra kväll jag med. Är jätte trött.

Natti alla söta <3
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar